onsdag 4 april 2012

Va - är det redan påsk?


Ja, jag kan inte låta bli att fundera lite över hur fort tiden faktiskt går just nu - eller är det bara så att man upplever det på det sättet... Hur som helst känns det som om det nyss var januari och nu är det april. Våren som kom på bred front i mitten/slutet av mars med temperaturer kring 15 grader fick rejält på båten i och med förra veckans snöfall.

Och egentligen är det ganska skönt att den kom av sig ett tag - det känns som om pollensäsongen var på väg och jag är rätt glad att den biten av våren stannade upp ett tag - men det känns lite konstigt att skrapa bilrutorna en bit in i april.

Hur vädret än blir i påsk är det välkommet med lite längre ledighet. Två och en halv extra dagars helg är ingte fy skam. Desutom kan jag kanske bli helt bra i min fot och klara mig helt utan kryckor till veckan om jag inte ansträngen foten så mycket.

Men även om påskvädret blir mindre bra - läs utan sol & värme - har jag egna små solar inomhus att njuta av. Påskliljor är väldigt glada blommor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar