söndag 15 april 2012

Jippi - snart är kryckorna (förhoppningsvis) historia...

Idag var det jätteskönt och uppehåll ute. Trots att jag gick igenom halva Västerås på väg till stationen i går kände jag att foten hade klarat sig hyfsat bra. Det börjar ju bli lite lätt frustrerande med kryckorna och fast jag vet att jag måste ha tålamod valde jag att prova lite utan dem idag. Även om jag inte gick så långt var det otroligt skönt att gå och inte hoppa :-)

Nu sitter jag följdaktligen i soffan och har rätt ont, men väldigt glad över att foten höll. Dessutom fick jag bra belöning för slitet. Blåsippsbacken stod i blom och man fick passa sig så att man inte satte ner fötterna på fel ställe. Nu är våren verkligen här... Se så härligt!




Fredag kväll och i stort sett hela dagen i går var jag i Västerås på Röda korsmöte. Och att säga att vädret var omväxlande - ja, det är nog en underdrift. Det började i Gävle på vägen ner när det blåste så kallt att det gick igenom allt, väl i Uppsala snöade det "lapphandskar" och framme i Västerås spöregnade det. Igår var det dock betydligt finare väder - om än lite väl kallt - under eftermiddagen när solen värmde och jag kunde sitta ute och vänta på tåget.

Våren hade kommit långt och i grönområdet vid stationen hade kastanjerna kommit långt och änderna börjat bygga bo...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar