tisdag 10 april 2012

Hurra för halvfabrikat

Ibland har man bara inte lust och ork att laga mat från grunden, även fast man vet att man borde. Samtidigt skulle jag önska att jag vore bättre på att tillaga fisk, eftersom jag äter det allt för sällan. Därför var jag rätt snabb att testa Abbas nya fisksåser. Man tillsätter i princip bara lax häller på såsen och så är det klart. Perfekt när man kommer från jobbet och vill att maten ska vara klar snabbt.


Nu har jag testat tre av de totalt fem såserna. Läs mer här... Vad tyckte jag då? Smaken på fetaostpestoblandningen var helt ok, men den blev rätt hård och knaprig när man tillagade i ugnen. Tomat- och örtsåsen funkade, men var lite för mjäkig för mig. Den absoluta favoriten är citronsåsen - rejält med smak och frisk - passar den jättebra till just lax. Funkar bra precis som den är, men får en extra dimension om man klipper över lite dill. Ser också fram emot att testa den sydfranska grytan...



Vill också säga på att gratulera Brynäs till vinsten i första SM-finalen... Nu är det bara tre matcher kvar till guldet. Det skulle bli en 100 årspresent som hette duga :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar