tisdag 17 april 2012

Experiment i köket

De senaste dagarnas vårväder har idag bytts ut mot...ymnigt snöfall. Mindre kul, men aprilväder är alltid aprilväder så helt oväntat var det väl inte - speciellt som vinterdäcken skulle på senast i söndags. Men man kan ju alltid hoppas att detta var vinterns sista ryck innan det är dags för vår på heltid. Och egentligen tycker jag att det är ganska skönt, för pollentillväxten hejdas ju lite och ju längre tid efter sprutan det dröjer - desto bättre.

När jag kom hem från jobbet var jag hungrig och eftersom det var så kallt ute var jag inte så sugen på den kalla tonfiskröra jag hade tänkt göra.Så efter en titt i kylskåpet bestämde jag mig för att testa nåt jag aldrig hade gjort förut, fast ändå höll jag mig till ganska säkra ingredienser som kändes som om de skulle funka ihop & det gjorde de.

Jag kokade dinkelpasta och medan den blev klar strimlade jag ett paket bacon och delade en förpackning körsbärstomater. Baconet stektes tills det fick färg och sedan blandade jag ner de delade tomaterna. När de var varma och mjuka hållde jag ner en burk creme fraishe och kryddade med lite chilipulver och torkade vitlök. Måste säga att det blev riktigt gott.

Måste också fundera lite kring det här med postens serviceställen. Idag låg det två avier på min hallmatta när jag kom hem. Jag tog dem med mig och åkte till Matpunkten som är mitt närmsta utlämningsställe och de båda paketen skulle finnas där. Men se, det gjorde de inte alls.... eller de kanske de gjorde, men det gick inte att få ut nåt, för butiken bytte datasystem och då kunde de inte lämna ut nåt. Visst, det är sånt som händer, men posten måste väl veta att de byter ut datorsystem på butiken ifråga. Varför då skicka ut avier som de vet att man inte kan använda sig av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar