onsdag 14 mars 2012

4 timmars läkarbesök...

I går ledsnade jag rejält på värken i foten. Det har ju hållit på sedan före månadsskiftet januari-februari och jag fick bara nog. Därför ringde jag till hälsocentralen igår och ville träffa en läkare. Jag fick en inbokad läkartid idag och nöje mig med det... I förmiddags var det dags att åka upp till sjukhuset, men när jag kom dit fick jag veta att jag inte skulle kunna få komma in i tid. Men, det är väl sådant som händer när läkarna delas med akuten.

Hade väl inte i min vildaste fantasi trott att em koll av min värkande fot skulle bli till ett 4 timmars läkarbesök. Först fick jag vänta en timme och tio minuter i ett fullsatt väntrum. När jag sedan träffade läkaren - som för övrigt plockade massor av poäng för att han tog mitt problem på fullaste allvar - skickade han mig direkt till röntgen. Det var bara det att klockan hade hunnit bli 12 och det var lunchstängt på röntgen.

Så då åkte jag tillbaka till jobbet för att äta lite lunch. Sen var det att åka tillbaka till röntgen och sedan väntan igen medan röntgenplåtarna analyserades. Det visade sig inte vara så illa som läkaren trodde och jag fick ett tips på att få en ganska snabb förbättring. Åk och köp inläggssulor till skorna hos Sportringen...

Så när jag åkte från sjukhuset efter 4 timmar tog jag vägen via Sportringen. Snabbt konstaterades att jag behövde extra sulor och med dem i skorna blev värken helt plötsligt uthärdlig. Tänk att jag har bott så nära en lösning på värken utan att tänka på det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar