söndag 12 februari 2012

Skönt med halvfabrikat ibland...

Jag brukar försöka laga allt från grunden så att jag verkligen vet vad jag har i maten. Det har ju också att göra med att jag försöker äta strikt efter GI. Men idag hade jag absolut ingen energi till att laga mat och därför tog jag till några av de halvfabrikat jag hade hemma och fick en riktigt bra måltid trots allt.

Sedan tidigare hade jag bestämt att jag ville ha lax, men jag var lite sugen på att testa nån annan kryddning än citronpeppar. Jag kom ihåg att jag hade läst någonstans att pesto funkar ihop med lax, så jag fick för mig att testa. Jag tog frysta laxbitar direkt från frysen och la i lite olivolja i en ungsfast form och toppade bitarna med ett lager av vanlig grön pesto. Sen satte jag in dem i ugnen i 20 min på 200 grader.

Nästa problem - vad äter man till & det är här halvfabrikatet kommer in. Go Green har kommit med en serie smaksatta mixer av bulgur, couscous och mathavre. Jag valde mixen med mathavre och fick ett smakrikt tillbehör kryddat med karl johansvamp, morot, vitlök och persilja till laxen.

Det kanske låter som lite mycket smaker, men allt funkade väldigt bra ihop och det bästa var nästan att det blev tre matlådor också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar