söndag 5 februari 2012

Nåt nytt och spännande tillsammans med trevliga möten

I slutet av förra veckan var jag ner till Göteborg för att vara med på startpunkten för frivilliga handläggare av missbruk av det Röda Korsets emblem. Projektet är spännande och det känns väldigt hedrande att delta i det. Till att börja med blir det massor att göra, men när alla liggande ärenden är genomgångna kommer vi nog att ligga på en bra nivå.

Jag hoppas verkligen att jobbet med detta ger resultat i och med att man inte kommer att se skyddssymbolen på så många ställen i framtiden. Är du osäker på hur det Röda Korset får användas - läs mer här http://www.redcross.se/emblem


Nu är det ju så att man inte åker till Göteborg över dagen härifrån och därför passade jag på att vara nere några dagar och umgås med släkten där - som man tyvärr inte träffar alltför ofta. Trots att SJ gjorde sitt bästa för att krångla till ditresan gick det tack vare bra stationspersonal i Gävle vägen och jag blev i slutänden "bara" 50 minuter sen. En av tågresans höjdpunkter var när jag insåg hur lätt det var att använda Internet på snabbtåget. Resan gick ju lite fortare på så sätt.

Trots rejäl kyla hann jag med att ströva runt i en av de svenska städer jag gillar bäst... Något trist var det att Feskekyrkan var stängd för renovering, men ett besök där får vänta till nästa gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar