söndag 11 december 2011

Julpynt i massor eller?

Den här tiden på året slås jag ofta av hur julfint och pyntat det är överallt. Många av mina vänner har inte bara letat fram, utan också satt upp alla sina julsaker. Tänken slår ju även mig att jag kanske borde sätta igång jag också. Kan ju inte direkt skylla på att jag inte vet var jag har mina lådor med julsaker för det vet jag väl, men det blir helt enkelt inte av. Tur då att jag umgås med en pysslare av rang så jag i alla fall blev påmind om att jag skulle fixa klart min adventsstake i tid.

Min fina adventsstake som Åsa Subäck gjorde till mig förra året.
Jag vet inte vad det är med julpynt, julgran och liknande som gör att jag drar mig för det - jag vet ju att det blir mysigt när det väl är klart, men julkänslan finns inte där just nu. Fast jag får ju den i rikt mått på andra ställen - men det är ju bara en lånad sådan då. Nåja, jag har ju tid på mig och till veckan går jag nog upp på vinden och tar ner lite julkartonger. Kanske kommer känslan på köpet då! Jag hoppas i alla fall på det.

Tills vidare bjuder jag på lite lånad julstämning från familjen Subäcks lada där Åsas pyssel bor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar