söndag 20 november 2011

Hälsingland runt - i alla fall en bit på väg

Idag har jag åkt på utflykt i Hälsingland & om inte annat kan jag verkligen konstatera att oj, så vackert vi faktiskt bor... Egentligen orkade jag inte, men jag hade lovat att komma med lite broschyrer till Röda Korset i Forsa inför veckans temavecka på folkhögskolan. Eftersom det är lite lömskt efter vägarna fick jag mamma med mig. Solen strålade och bröts fint mot frosten - det kändes som om allt gnistrade.

När vi kom till kupan var det som om man klev rätt in i julen. Massor av fina julsaker hade letat sig upp på hyllorna och glöggdoften mötte småruggiga besökare redan i dörren. Det är alltid lika kul att komma hit, för värmen och omtänksamheten strålar verkligen i varje hörn. Vi var glada och nöjda när vi åkte hemåt och ja, vi hade nya inköp med oss...

Jag skulle skjutsa hem mamma till Järvsö och vi åkte över Hybo, trots att det stod väldigt klart att varken salt eller sand hade kommit nära den vägen. Dock var det otroligt fina vyer, eftersom allt kändes så orört. Det är ju också kul att se nåt man inte ser jämt så trots halkan ångrar jag inte vägvalet.

När jag åkte hemöver kom jag på att jag inte hade textat någon prislista till nästa helgs kakförsäljning på mötesplatsen i Ljusdal, så jag tog en sväng dit. Efter kaffe, affischmakeri och trevligt sällskap åkte jag hem för att kurera mig. Men förutom lite nya tomtar fick jag också en del vackra bilder med mig från dagens utflykt. Några delar jag med mig av här!

 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar