torsdag 4 augusti 2011

Roligt projekt från Smartphoto

·         ExtraFilm har alltid - på grund av sin kvalite varit ett av mina förstahandsval när jag framkallar bilder - både digitala och tidigare vanliga. För ett tag sedan bytte dock företaget namn till smartphoto. Jag blev glad när jag insåg att detta namnbyte inte innebar något mer än just ett sådant. Fortfarande kan man alltså via deras fotobutik på nätet beställa allt ifrån canvastavlor, till fotoböcker, vanliga fotokopior och mycket mer, http://www.smartphoto.se/

      Jag har fått förmånen att delta i ett bloggprojekt med smartphoto och denna första produkt att testa var en PosterTavla, vilket är en högkvalitativ laminerad bild som fästs på en hård platta. Den högblanka ytan gör ju att motivet verkligen sticker ut och syns på väggen. Dock tror jag att det kan vara bra att inte göra tavlan för stor - eftersom det blir tyngre än en vanligt förstoring eller en canvas bör man nog fundera ut placering innan man beställer produkten. Bara så man vet att det går att använda uttänkt vägg. 

    Om man väljer en av de största varianterna av tavlan så lönar det sig att fundera både en och två gånger på motivet. Den blanka ytan gör att små detaljer kanske inte kommer att synas så bra på slutprodukten. Själv välde jag en färgrik solnedgång och det funkade jättebra för denna produktval.


·       Jag är jättenöjd med PosterTavlan och den känns nästan mer som ett konstverk än en tavla och som när det gäller alla produkter hos smartphoto är det enkelt att ladda in önskat foto och skapa den produkt man väljer.

      Ännu funderar jag på två olika placeringar, men jag funderar på köket, eftersom jag tror att ytan gör att just denna produkt är lättare att hålla ren än till exempel en canvasduk som är lämpligare i ett TV-rum, sovrum eller liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar