måndag 27 juni 2011

Vilken grej...

Det är helt otroligt vilken grej det blev av det här med mina foton. Jag har ju aldrig vågat ta steget att visa något offentligt tidigare, men så tog jag mod till mig och lämnade in till starten för Galleri Röda Kvarn http://gallerirodakvarn.tumblr.com/page/2 och fick chansen att visa 3 av mina foton. Dessutom syntes mina bilder i ett TV-inslag därifrån idag http://svtplay.se/v/2464836/ljusdalskonstnarer_staller_ut

Det var jättestort för mig att visa offentligt, men på något sätt fick jag modet att gå vidare. Så nu är det helt plötsligt massor på gång. Jag har valt att - istället för loppisgrejer som jag inte har så mycket kvar av - ge några inramade bilder till Röda Korsets mötesplats här hemma som de kan sälja & de blev placerade i skyltfönstret så att de säkert skulle synas bra.

Jag fick också en förfrågan förra veckan om att delta i en hantverksförsäljning på toppen av Öjeberget hemma i Järvsö hela sommaren. Jag har tackat ja & ett urval av mina bilder kommer alltså att finnas där till försäljning från 1/7->1/9. Har förstått sedan att det var fru Subäck som stod bakom den inbjudan, så tack för den sparken framåt Åsa :-)

Dessutom kommer jag att ställa ut ett urval av mina "småkrypsbilder" på ett ställe i centrala Ljusdal, men mer om det senare.

Tänk att jag skulle till att fylla 40 för att inse att man måste riskera ett magplask någon gång för att komma framåt! Jag har fotat länge, men jag har aldrig trott att mina bilder skulle klara allmänhetens granskning. Nu har jag insett att det gör de faktiskt & det känns jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar