onsdag 5 januari 2011

Kan vara lönt att testa nytt ibland

Har precis testat ett för mig helt nytt sätt att tillaga kotletter och det blev riktigt bra. Måste nog bli bättre att kolla på recepten i reklamutskicken, för det kan finnas riktiga godbitar där har jag upptäckt.


Lök- & champinjonfylld kotlett
500 g benfri fläskkotlett i bit
2 rödlökar
200 g champinjoner
1 tsk salt
2 krm peppar
2 2/1 dl matlagningsgrädde
1 msk soja


Skär kotletten i skivor, men inte helt igenom. Lägg köttet i en ungssäker form. Skala & skiva löken. Skölj & dela champinjonerna. Krydda köttet med salt och peppar och fördela lök och svamp mellan skivorna. Lägg det som blir över på sidan. Tillaga i ugnen i 225 grader i cirka 25 min. Blanda grädde och soja och häll på sidan av köttet när det är 10 minuter kvar av tillagningen. Klart! Om man inte vill äta strikt enligt GI passar nog ris väldigt bra. Jag åt mitt med tomater och det var också väldigt gott.

2 kommentarer:

  1. Vad gott detta recept verkar! :) Och tack för din kommentar. Verkligen inspirerande att du gått ner så mycket, har du före- och efter bilder någonstans att se? Jag kör kaloriräkning just nu men funderar på att kombinera det med LCHF, vilket gav fina resultat sist jag testade! :) Jag har själv vääääldigt många kilon att gå ner.

    www.santhic.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Ja, det blev gott! Av förklarliga skäl finns det inte så många före-bilder, men min profilbild här är en efterbild.Och Lycka till igen!

    SvaraRadera