fredag 17 december 2010

Snö, snö, snö...

Ja, se det snöar... Just nu vräker det ner utanför fönstret och julstämningen knackar verkligen på dörren. Även om temperaturen är farligt nära nollan så tror jag nog att vi klarar oss från tö, som vore förödande nu så nära julafton (en vecka kvar idag, tiden går alldeles för fort).

Dessutom är snön onekligen ett välkommet avbrott från kylan. Ja, det ska vara kakllt på vintern, men vem sa att det måste vara under 20 minus veckovis åt gången? Enda nackdelen är det här med snöröjningen. Igår visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta när jag kom hem. De flesta bilarna är borta från vår parkering mellan 07 (strax före 8 för min del, men...) till 17. Då vore det ju bra att ploga för att få bort störst andel av snö, men inte då... Plogbilen kom 17,15. Så visst var jag återigen som så många gånger förra året inplogad i morse.

Man kan ju inte låta bli att undra över vad man faktiskt betalar för när man betalar parkeringsplatsen elen i motorvärmaren, ja visst - men underhållet då? Det känns väldigt trist att bostadsbolaget jag hyr av har aviserat höjning av motorvärmarplatsen till nästa år när de inte kan hålla efter med snöröjning. Strunta i att höja - ja kanske rent av minska med några tiotal kronor, för varför ska man betala för en i stort sett obefintlig snöröjning som när den väl kommer känns otillräcklig. Visst - de som kör plogbil får mycket att göra på en gång, men kanske finns det andra som är sugen på en fungerande entreprenad.

Bortsett från det i sammanhanget lilla problemet med snöröjningen - jag kan ju faktiskt gå till jobbet när jag är inplogad (även om jag får börja tidigare) gillar jag ju snön och ser fram emot kvällens mys i soffan med tända ljus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar