tisdag 7 december 2010

Nu är det dags!

Jag har länge funderat på det här med en blogg. Dels är det skrivna ordet viktigt för mig, dels tror jag på att utöva rätten till mitt ord och tyckande. Har alltså beslutet med för att ge det här med bloggeriet en chans och det kommer mestadels att bli just det titeln antyder - det vill säga funderingar i vardagen om allt mellan himel och jord. Och ja - titeln är rätt - det ska vara just så, även om ordet inte direkt finns i Svenska akademins ordlista.
Förhoppningsvis ska jag beröra eller kanske till och med uppröra ibland, men det är ju det som är det roliga - att vi inte tycker lika om allt. De tre saker detta mest kommer att handla om är mitt frivilligarbete inom Röda Korset, hur det är att leva med GI (vilket jag nu har gjort i drygt två år) samt ett och annat recept och slutligen allmänna reflektioner över vardagen.

Jag önskar trevlig läsning!

1 kommentar:

  1. Kul! Säg bara till om du vill ha någon hjälp med hur bloggverktyget funkar.

    Två tips kan du få redan nu. 1) byt till större text i inläggen, så att det inte blir så meckigt att läsa. 2) sätt etiketter på inläggen, så blir det lättare att hitta sen.

    Kram från syrran

    SvaraRadera