onsdag 15 december 2010

Det blev ju bra tillslut...

Tänk att den dag som börjar så dåligt kan bli så bra i slutändan. Det som i morse såg ut att bli en dag med lite väl mycket att göra och alldes för många stresstriggare bytte skepnad någonstans vid lunch och slutade riktigt bra... För det första började temperaturen vända uppåt - inte i den takt som väderprognoserna har lovat, men ändå. Sedan fick jag via ett telefonsamtal veta att tomteörhänget som smet under julbordet på Kramsta förra veckan fanns kvar där att hämta.


Så blir jag ju alltid glad av att träffa vänner. I Bränna var det full fart som vanligt & dagar som denna uppskattar man det verkligen. För det sista man hinner tänka på är de egna funderingarna. Det är här och nu på barns vis som gäller & det är bara så härligt! Dessutom var det ju ännu varmare där på höjden - hur nu man kan uppfatta -13 som varmt, men det gör man ju vid det här laget...


När jag sent omsider kom hem hittade jag två helt oväntade saker i brevlådan - dels en blomstercheck som jag hade vunnit på en internet-tävling, dels en totalt oväntad julklapp. Kort sagt - vardagliga små glädjeämnen som så väl behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar